Başkan Recep Tayyip Erdoğan'dan İstanbul Havalimanı'nın 3. pistinin açılışında önemli açıklamalar.

Başkan Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul Havalimanı'nın 3. pistinin açılışında önemli açıklamalarda bulundu. Başkan Erdoğan, 18 yıl önce iktidara gelirken verdikleri sözlerin hepsini fazlasıyla tuttuklarını dile getirerek, "18 yıl önce iktidar görevini üstlenirken ülkeyi 4 sütun üzerinde yükseltme sözü vermiştik. eğitim, sağlık, adalet ve emniyetti. Bu 4 alan üzerine enerjiden tarıma sanayiden ticarete kadar ilave hizmetlerle verdiğimiz sözü tuttuğumuzu görüyoruz" dedi.

Başkan 'dan  Havalimanı'nın 3. pistinin açılışında önemli açıklamalar

Giriş Tarihi: 14.06.2020 Güncelleme Tarihi: 14.06.2020

Başkan Erdoğan'dan tarihi açılış: 3. Havalimanı bağımsız üçüncü pistine kavuştu!

Dünyada rakip ve emsallerinin olduğu sıralamalarda hem kapasite hem de trafik olarak zirveye oturan 'nda üçüncü bağımsız pisti, Devlet Konukevi ve cami,  'ın katılacağı törenle hizmete açıldı. Tarihi açılış ile direkt ve transit uçuş güzergahı olan havalimanı yerini daha da sağlamlaştıracak. Başkan Erdoğan yaptığı konuşmada "Hizmet etmeye, eser üretmeye devam edeceğ. Havalimanımız kısa sürede 65 milyon yolcuya ev sahipliği yaptı. Çıtayı daha yukarı taşıyacağız" dedi. İşte tarihi açılışa ilişkin bilgiler, canlı yayınlar ve ayrıntılar...

İGA'dan yapılan açıklamaya göre, açıldığı ilk yılda küresel bir "hub" olan İstanbul Havalimanı'ndaki söz konusu pist, saatlik uçak iniş-kalkış kapasitesini 80'den 120'ye çıkaracak.

Son dakika haberleri... Başkan  Havalimanı'nın 3. pistinin açılışında önemli açıklamalarda bulundu. Erdoğan 18 yıl önce iktidara gelirken verdikleri sözlerin hepsini fazlasıyla tuttuklarını dile getirerek, "18 yıl önce iktidar görevini üstlenirken ülkeyi 4 sütun üzerinde yükseltme sözü vermiştik. eğitim, sağlık, adalet ve emniyetti. Bu 4 alan üzerine enerjiden tarıma sanayiden ticarete kadar ilave hizmetlerle verdiğimiz sözü tuttuğumuzu görüyoruz" dedi. Erdoğan, koronavirüs salgını konusunda vatandaşlara da çağrıda bulunarak, "Maske, sosyal mesafe ve temizliğe dikkat edin" ifadelerini kullandı. Erdoğan, dev projeleri eleştiren CHP'ye de sert tepki gösterdi. Erdoğan, Yalanla iftirayla yapılan siyasetin sonu hüsranla neticelenmeye mahkumdur" şeklinde konuştu.

Başkan Erdoğan'ın açıklamalarından satır başları şu şekilde:
* Salgın sebebiyle verilen arayı bir kenara bırakarak ifade etmek gerekirse 'ndan ulaşılamayacak önemli merkez bulunmuyor. Küresel ve bölgesel hava ulaşımında yeni dönem başladı. Kimi ülkeler zahmetsizce elde ettikleri doğal kaynaklarla büyürken biz kendi modellerimizi kendimiz oluşturuyoruz. Kamu özel ortaklı projelerin en başarılarını yapan ülke olarak çıtayı her geçen gün daha da yukarı taşıyoruz. Devlet konuk evi ve camimizin hizmete girmesiyle havalimanımızın iki önemli eksiğini de tamamlıyoruz.

Recep Tayyip Erdoğan✔@RTErdogan

Rabbimiz, mukaddes kitabımız Kur’an-ı Kerim’de bize bir işi bitirince hemen ötekine yönelmemizi emrediyor.

Biz de ülkemize ve milletimize bugüne kadar yaptığımız hizmetlere bakarak asla “tamam” demiyoruz.

14,1 B

21:13 - 14 Haz 2020

Twitter Reklamları'na ilişkin bilgiler ve gizlilik

501.517 kişi bunun hakkında konuşuyor

Son dakika: İstanbul Havalimanı 3. Pisti açıldı! Başkan Erdoğan'dan önemli mesajlar

Son dakika haberi... Başkan 'nın 3. pistinin açılışında önemli açıklamalarda bulundu. Başkan Erdoğan, 18 yıl önce iktidara gelirken verdikleri sözlerin hepsini fazlasıyla tuttuklarını dile getirerek, "18 yıl önce iktidar görevini üstlenirken ülkeyi 4 sütun üzerinde yükseltme sözü vermiştik. eğitim, sağlık, adalet ve emniyetti. Bu 4 alan üzerine enerjiden tarıma sanayiden ticarete kadar ilave hizmetlerle verdiğimiz sözü tuttuğumuzu görüyoruz" dedi. Erdoğan, koronavirüs salgını konusunda vatandaşlara da çağrıda bulunarak, "Maske, sosyal mesafe ve temizliğe dikkat edin" ifadelerini kullandı. Erdoğan, dev projeleri eleştiren CHP'ye de sert tepki gösterdi. Erdoğan, Yalanla iftirayla yapılan siyasetin sonu hüsranla neticelenmeye mahkumdur" şeklinde konuştu.

BAŞKAN ERDOĞAN'DAN ÖNEMLİ MESAJLAR

Başkan 'nın 3. pistinin açılışında önemli açıklamalarda bulundu.

Başkan Erdoğan'ın açıklamalarından satır başları şu şekilde:

Salgın sebebiyle verilen arayı bir kenara bırakarak ifade etmek gerekirse  Havalimanı'ndan ulaşılamayacak önemli merkez bulunmuyor. Küresel ve bölgesel hava ulaşımında yeni dönem başladı. Kimi ülkeler zahmetsizce elde ettikleri doğal kaynaklarla büyürken biz kendi modellerimizi kendimiz oluşturuyoruz. Kamu özel ortaklı projelerin en başarılarını yapan ülke olarak çıtayı her geçen gün daha da yukarı taşıyoruz. Devlet konuk evi ve camimizin hizmete girmesiyle havalimanımızın iki önemli eksiğini de tamamlıyoruz.

İstanbul Havalimanı 3. Pisti açılıyor! Başkan Erdoğan'dan önemli mesajlar | VİDEOİSTANBUL HAVALİMANI 3. PİSTİ AÇILIYOR! BAŞKAN ERDOĞAN'DAN ÖNEMLİ MESAJLAR | VİDEO

İSTANBUL HAVALİMANI 2023 HEDEFLERİMİZİN SEMBOLLERİNDEN BİRİDİR

TÜRKİYE'DE İLK, AVRUPA'DA İKİNCİ
Yeni pistin faaliyete geçmesi ile birlikte iç hat uçuşlarında mevcut taksi sürelerinde yaklaşık yüzde 50 oranında bir azalma yaşanacak ve ortalama uçak iniş süresi 15 dakikadan 11 dakikaya, ortalama uçak kalkış süresi ise 22 dakikadan 15 dakikaya inecek. Pist ile birlikte İstanbul Havalimanı, bu sayıda pist ile bağımsız paralel operasyon yapabilen Türkiye'de ilk, Avrupa'da Amsterdam Schiphol Havalimanı'ndan sonra ikinci havalimanı konumuna yükselecek.

YEŞİLKÖY VE SANCAKTEPE'YE HASTA UÇAKLA GELECEK UÇAKLA GİDECEK
Yol, su medeniyettir. Yolunuz suyunuz yoksa medeniyetten bahsedemezsiniz. İşte sağlık turizminde başka bir adım attık. Yeşilköy'de. Uçaklar inecek hemen yaya yoluyla hastaneye gidecek. Oradan da yine uçağıyla dönecek. Sancaktepe aynı şekilde.

İSTİKRARSIZLIK İÇİN ÇIRPINANLARA FIRSAT VERMEYECEĞİZ
Bu süreçten de Allah'ın izniyle çok kısa zamanda eski huzurlu günlerimize döneceğiz inşaAllah. Ancak maske mesafe temizlik bu üç kurala eksiksiz riayet etmemiz lazım. Büyük dönüşüm dönemlerini Türkiye daha önce değerlendirememişti. Bu defa inşaAllah böyle olmayacak. Her ne kadar ülkemizi birileri istikrarsızlık batağına çekmek için çırpınsa da buna fırsat vermeyeceğiz.

MİLLETİMİZ 18 YILDIR TARAFINI HİÇ DEĞİŞTİRMEDİ
Devir hizmet siyaseti devridir. Yalanla iftirayla aldatmacayla yapılan siyasetin sonu hüsranla neticelenmeye mahkumdur. İşte bunun için milletimiz 18 yıldır tarafını hiç değiştirmedi. Eğer milletimiz bir gün bizden daha fazla hizmet edeceğine inandığı birilerini göreve getirirse bundan ancak mutluluk duyarız. İşte o zamana kadar aşkla, heyecanla hizmet etmeye, eser üretmeye devam edeceğiz. Emeği geçenleri şahsım, milletim adına tebrik ediyorum. Kalın sağlıcakla.

Son dakika: İstanbul Havalimanı'ndan ilk defa aynı anda 3 uçak havalandı! Uçuş kodlarında dikkat çeken detay...SON DAKİKA: İSTANBUL HAVALİMANI'NDAN İLK DEFA AYNI ANDA 3 UÇAK HAVALANDI! UÇUŞ KODLARINDA DİKKAT ÇEKEN DETAY...

Son dakika: İstanbul'da tarihi an! İstanbul Havalimanı'nın 3. pistinde ilk uçuş böyle gerçekleşti |VideoSON DAKİKA: İSTANBUL'DA TARİHİ AN! İSTANBUL HAVALİMANI'NIN 3. PİSTİNDE İLK UÇUŞ BÖYLE GERÇEKLEŞTİ |VİDEO

İSTANBUL HAVALİMANI 2023 HEDEFLERİMİZİN SEMBOLLERİNDEN BİRİDİR
* 18 yıl önce iktidar görevini üstlenirken ülkeyi 4 sütun üzerinde yükseltme sözü vermiştik. eğitim, sağlık, adalet ve emniyetti. Bu 4 alan üzerine enerjiden tarıma sanayiden ticarete kadar ilave hizmetlerle verdiğimiz sözü tuttuğumuzu görüyoruz. İstanbul Havalimanı 2023 hedeflerimizin sembollerinden biridir. Havayolu yolcu sayısı 34 milyonu bulmuyordu geçen sene 209 milyon olarak gerçekleşti. Havalimanı sayımız 26'yken 56'ya çıkardık. Terminallerimizin yolcu kapasitesini 60 milyondan 318 milyona yükselttik. Kargo kapasitemiz 2500 ton seviyelerini buldu. Yurtdışında 60 noktadan 350 noktaya uçuşlarımızı çıkardık. Cirosunu 165 milyar dolara çıkardık.

* Karayollarında ise bölünmüş yol uzunluğunu 6.100 kilometreden 27.200 kilometrenin üzerine çıkardık. Otoyollarımızdaki ağımızı 3100 kilometrenin üzerine, tünel sayımızı 395'e uzunluğunu 523 kilometreye yükselttik. 1213 kilometre yüksek hızlı demiryolu hizmet veriyor. 2 bin kilometreye yakın hızlı tren hattı inşası sürüyor. 11600 kilometrelik hattı da yeniledik.

TÜRKİYE'DE İLK, AVRUPA'DA İKİNCİ

MİLLETİMİZ 18 YILDIR TARAFINI HİÇ DEĞİŞTİRMEDİ

Başkan Recep Tayyip Erdoğan'dan İstanbul Havalimanı'nın 3. pistinin açılışında önemli açıklamalar

BUGÜN İTİBARIYLA DÜNYADA İKİNCİ OLUYOR

Söz konusu pist ile İstanbul Havalimanı, bu sayıda pist ile bağımsız paralel operasyon yapabilen Türkiye'de ilk, Avrupa'da Amsterdam Schiphol Havalimanı'ndan sonra ikinci havalimanı konumuna yükseldi.

İşte Başkan Erdoğan'ın açılış konuşmasından öne çıkanlar;

HAVALİMANIMIZ 2 YILDA 65 MİLYON YOLCUYA EV SAHİPLİĞİ YAPTI

İstanbul Havalimanı'nın resmi açılışını 29 Ekim 2018'de yaptık. Ancak Havalimanımız tam kapasiteyle 14 ay önce tam kapasite ile çalışmaya başladı. Havalimanımız 423 bin uçuşa ve 65 milyon yolcuya ev sahipliği yaptı.

RAKAM DAHA DA ARTACAK

Yeni hizmete girecek 3. pist, 2. kule ve taksi yolu ile iç ve dış hatlarda bekleme süreleri kısalacağı için daha fazla yolcuya ev sahipliği yapacak. Metro hattımızın açılması ile şehirle olan bağlantısı ve ulaşım süresi de daha da kısalacaktır.

DÜNYADA BURADAN ULAŞILAMAYAN BİR MERKEZ YOK

Örnek bir yapı olan İstanbul Havalimanı salgın sürecini bir kenara bırakırsak İstanbul Havalimanı'ndan dünyada ulaşılamayacak hiçbir merkez neredeyse bulunmuyor. Havalimanımızın devreye girmesiyle küresel düzeyde yeni bir dönem başladı.

ÇITAYI YUKARI TAŞIYORUZ

İktidara geldiğimiz günden bu yana verdiğimiz sözü tutarak ve üzerine de ekleyerek yüzümüzü ak etmeye yetecek hizmetler yaptık. Hele hele ulaşımda ve sağlıkta çıtayı sürekli daha yukarı taşıyoruz.

SADECE PİST DEĞİL, KONUKEVİ VE CAMİ DE AÇILACAK

İstanbul Havalimanı Terminali'nin doğusunda yer alan 3. bağımsız pistin faaliyete geçmesi ile birlikte iç hat uçuşlarındaki mevcut taksi sürelerinde yaklaşık yüzde 50 oranında bir azalma yaşanacak. Yapılan simülasyonlara göre ortalama uçak iniş süresi 15 dakikadan 11 dakikaya, ortalama uçak kalkış süresi ise 22 dakikadan 15 dakikaya inecek. Hava trafiğinin çok yoğun olduğu havalimanlarındaki sıkışıklığı hafifletmeyi amaçlayan, ikinci "End-Around Taksi Yolu" da yeni pist ile birlikte hizmete girecek. Böylelikle aynı anda iniş kalkış yapılan İstanbul Havalimanı'nda, uçakların yerdeki hareketlerinde kısıtlama olmayacak.

İŞTE AÇILIŞI YAPILACAK OLAN BÖLÜMLERİN ÖZELLİKLERİ

Pist;

Toplam 36 pist başının bulunduğu kısımda ağırlıklı inişlerin olacağı planlanarak, 375 metre beton kaplama yapıldı. Pistin geri kalan kısmı 2 bin 685 metre asfalt olarak inşa edildi. Pistin kaplamalı banketleri de tamamıyla asfalt kaplama olarak yapıldı.

Cami;

İstanbul Havalimanı'nda yapımı tamamlanan 8 bin 70 metrekare kapalı alana sahip cami, bina yapısı olarak kubbe, mahfil bölgesi ve avlu olarak 3 ana bölümden oluşuyor. Avlu dahil 6 bin 230 kişinin aynı anda ibadet edebileceği caminin üç ana girişi bulunuyor.

Konuk Evi;

Yapımı tamamlanarak hizmete açılan İstanbul Havalimanı Devlet Konuk Evi Şeref Salonu, dinlenme odası, üç farklı salon, fuaye, iki adet konferans salonu, mutfak, ofis, basın bekleme odası, selamlama askeri odası, personel odası, bay-bayan mescit, abdesthane ve son olarak sığınaktan oluşuyor.

Başkan 'nın 3. pistinin açılışında önemli açıklamalarda bulundu. Başkan Erdoğan, 18 yıl önce iktidara gelirken verdikleri sözlerin hepsini fazlasıyla tuttuklarını dile getirerek, "18 yıl önce iktidar görevini üstlenirken ülkeyi 4 sütun üzerinde yükseltme sözü vermiştik. eğitim, sağlık, adalet ve emniyetti. Bu 4 alan üzerine enerjiden tarıma sanayiden ticarete kadar ilave hizmetlerle verdiğimiz sözü tuttuğumuzu görüyoruz" dedi. Erdoğan, koronavirüs salgını konusunda vatandaşlara da çağrıda bulunarak, "Maske, sosyal mesafe ve temizliğe dikkat edin" ifadelerini kullandı. Erdoğan, dev projeleri eleştiren CHP'ye de sert tepki gösterdi. Erdoğan, Yalanla iftirayla yapılan siyasetin sonu hüsranla neticelenmeye mahkumdur" şeklinde konuştu..